International Long Covid Awareness Month

Fem ting du kan gjøre i mars

Mars er International Long Covid Awareness Month, og den 15. mars er International Long Covid Awareness Day.
Det vil vi selvsagt markere sammen med dere.
Her er en liste med ulike forslag til hva du kan gjøre for å bidra til kampanjen.

1. Bidra i vår “Jeg savner” kampanje!

Temaet vi har valgt oss i år er “Jeg savner”. Vi setter stor pris på om du kan bidra med et eller flere utsagn om hva du savner i livet ditt som syk med long covid.

Hva du savner kan være alt fra jobb, venner, studier, familie, ting i dagliglivet, fra ditt første møte med helsevesenet, etc - i grunnen alt av hva du savner som syk med long covid.

Alt du trenger å gjøre er:

Utsagnene er anonyme, og det er kun alder og kjønn som vil vises sammen med det utsagnet du legger inn.

Alle bidragene vil bli gått gjennom for godkjenning før de blir vist for andre enn den som legger inn.

2. Bruk kampanjens logo, film og ramme til profilbilde

Du kan finne kampanjens offisielle materiale hos International Long Covid Awareness. Dette kan brukes og spres fritt. På hjemmesiden finnes også et profilbildefilter som du kan ta i bruk på sosiale medier. Last ned bildet og trykk her for instruksjoner om hvordan du steg for steg endrer ditt profilbilde.

3. Gi en gave eller start en innsamlingsaksjon på Facebook

Vil du starte en personlig innsamlingskampanje til støtte for Norsk Covidforening? Det kan du gjøre her.

Hvis du vil gi en gave i anledning Long Covid Awareness Month kan du vippse den til 776616, eller overføre til bankkonto 1506 84 27956.

Alle penger vi får inn går uavkortet til foreningen og vårt arbeid for long covid-sykes interesser.

4. Bær budskapet! Sjekk ut vår nettbutikk for kampanjemateriell

Også i år kan du besøke vår nettbutikk hvor vi blant annet har produkter med budskapet Care for Long Covid og “Make Long Covid short again”

Disse finnes nå tilgjengelige på produkter i ulike prisklasser (pins, klistremerker, vannflaske, klær etc) i vår popup-nettbutikk. Av prisen du betaler går ca 15-30 % uavkortet direkte til foreningen.

Bær budskapet sammen med oss!

Besøk Norsk Covidforenings nettbutikk.

5. Del bilder i sosiale medier og bruk hashtaggene

Nedenfor har vi laget noen bilder du kan dele i sosiale medier for å spre budskapet #JegSavner.
Høyreklikk bildet og velg Lagre for å laste ned bildene.

Husk å bruke hashtaggene når du poster i sosiale medier:

#JegSavner
#LongCovidAwareness
#LivetMedLongcovid

Vi håper at også pårørende, venner og kolleger til rammede vil være med og spre oppmerksomhet rundt long covid!