08.03.2024
Barnet vårt har fått ME eller long covid. Hva nå?

Norsk Covidforening og ME-foreldrene inviterer til nytt åpent webinar for pårørende. Vi er så heldige å ha fått barnelege og forsker Kristian Sommerfelt til å komme og snakke om ME og long covid, og de praktiske, emosjonelle og sosiale utfordringene som sykdommene kan bringe med seg for både syke og pårørende.

Dato: 20. mars
Klokkeslett: 18.00 - 19.30
Plattform: Microsoft Teams
Foredragsholder: Barnelege og forsker Kristian Sommerfelt

Kristian Sommerfelt er barnenevrolog jobber som overlege på Barneklinikken på Haukeland sykehus, med en bistilling som professor ved Universitetet i Bergen. Sommerfelt har en særlig interesse for barn og unge med ME/CFS, og har gjort seg kjent som en klar og tydelig stemme for å ta disse barna og deres erfaringer på alvor. De senere årene har han også blitt godt kjent med long covid.

I dette webinaret vil han først snakke litt generelt om både ME og long covid. Deretter går han inn på utfordringene for den som er syk og pårørende. Dette vil være både praktiske, emosjonelle og sosiale forhold. Det vil bli mulig å stille spørsmål mot slutten.

Webinaret retter seg primært mot pårørende til barn og unge med infeksjonsutløst sykdom, slik som ME og/eller senfølger etter covid-19. Fagpersoner, pårørende til andre aldersgrupper, og de som selv er pasienter vil også kunne dra nytte av webinaret.

Deltagelse er gratis, men krever påmelding. Åpent for alle interesserte.

Påmelding til webinaret

Facebookarrangement (telles ikke som påmelding).

Arrangementet er andre del i en webinarserie for pårørende til barn og unge med postviral sykdom, som ME-foreldrene og Norsk Covidforening arrangerer i samarbeid.

Vil du promotere Webinaret finner du flygeblad for utskrift her.

Spørsmål? Skriv til oss på kontakt@covidforeningen.no eller post@meforeldrene.no

Vel møtt!